Rutina SEO care nu ar trebui să lipsească niciunui magazin online

Magazinele online au căpătat din ce în ce mai multă popularitate în ultimii ani. Deși publicul a fost sceptic la început cu privire la acest tip de comerț, încetul cu încetul concepțiile s-au schimbat. Oamenii sunt mult mai deschiși acum la cumpărăturile pe Internet decât erau prin anii 2008.

Desigur, sunt mulți catalizatori ai acestei schimbări.  Internetul a devenit tot mai accesibil. Mai întâi în case, apoi pe dispozitivele mobile. Apoi smartphone-urile au devenit o parte tot mai importantă a vieților noastre cotidiene. Și nu în ultimul rând, calitatea serviciilor online a crescut constant, atrâgând consumatorii.

De ce s-a orientat publicul spre online?

La început, principalul plus al magazinelor online era prețul mai bun. Toată lumea căuta pe internet oferta mai avantajoasă pentru produsul pe care doreau să-l achiziționeze. Dar pe cât de tentant era mediul virtual pentru clienți, pe atât de interesant a devenit și pentru antreprenori, concurența devenind din ce în ce mai acerbă.

A devenit absolut necesar pentru businessurile online să se facă cunoscute pentru a-și depăși concurenții. În fond, orice antreprenor își dorește să domine piața și să aibă o afacere cât mai profitabilă și mai cunoscută. Dar mediul virtual vine cu modalități diferite de promovare față de marketingul convențional. Iar optimizarea SEO este o variantă foarte bună de luat în considerare, mai ales în cazul magazinelor online.

SEO vs. reclame

Serviciile SEO presupun propriu-zis realizarea unei serii de modificări atât tehnice, cât și de conținut, pentru ca site-ul tău să ajungă printre primele rezultate de pe motoarele de căutare pentru cuvintele cheie urmărite de tine. Google e un mediu de publicitate extrem de eficient pentru bussinesurile online, întrucât aduce consumatorii interesați de un anumit produs în fața unor site-uri care oferă produsul respectiv.

Spre deosebire de reclame, care au tendința de a stârni repulsie, promovarea site-ului prin SEO te aduce acolo unde este nevoie de tine. Când oamenii vor să ajungă la serviciile tale, te găsesc prin intermediul paginii de rezultate din motorul de căutare.

 

7 sfaturi pentru a-ți îmbunătăți rezultatele campaniei SEO

Dacă desfășori o astfel de campanie, îți voi prezenta o serie de 7 sfaturi utile pentru orice site de e-commerce.

  1. Realizează, periodic, o analiză SEO – SEO nu este un proces static, cum nici magazinele online nu sunt statice. Site-ul și codul din spatele lui vor trece prin multe schimbări. Unii programatori, chiar cu cele mai bune intenții, vor rezolva o problemă dar vor crea alta. Este recomandată utlizarea unui framework SEO-friendly, care să asigure comuniunea dintre obiectivele tale strategice și economice și partea tehnică a site-ului tău.

 

  1. Folosește Google Webmaster Tools – aceeste tooluri gratuite ajută webmasterii să găsească și să repare problemele de SEO. Stabilește o rutină în care să urmărești:
  • Erorile 404 și soft 404;
  • Felul în care evoluează site-ul tău per total, produsele și paginile în pagina de rezultate a Google;
  • Observă cuvintele cheie populare și paginile populare din același domeniu de activitate.

Recomand utlizarea Google Webmaster Tools, Google AdWords și Google Analytics pentru a avea acces la informațiile menționate mai sus gratuit.

 

  1. Folosește proactiv datele statistice – Doar monitorizarea datelor nu este suficientă. Trebuie să identifici posibilitățile de îmbunătățire și dezvoltare în permanență. Analizează problemele de indexare, conținutul duplicat, eventualele penalizări Google  Rezolvă acest tip de probleme când mai repede posibil.

 

  1. Investește în tool-uri SEO – Aici lucrurile devin complicate. Piața oferă multe resurse extrem de utile pentru promovarea site-urilor. Dar, pe lângă cost, este necesar să cunoști felul în care să utilizezi aceste softuri pentru beneficiul businessului tău. ScreamingFrog, SEO Monitor, Ahrefs și altele oferă date importante, dar nu sunt foarte ”prietenoase” cu cei neexperimentați în limbajul de specialitate SEO. Fiecare dintre aceste tooluri vine, individual, cu niște avantaje. Pentru a utiliza în mod eficient aceste resurse este recomandat să apelezi la o agenție SEO – ei vor utiliza un mix de tooluri pentru a obține cele mai bune rezultate din campania ta.

 

 

  1. Testează anumite aspecte manual – Folosește Screaming Frog SEO Spider ca să identifici problemele cu paginile și secțiunile de e-commerce din site-ul tău. Alege un produs important și analizează-l printre categorii și subcategorii. Uneori vei observa probleme la nivelul site-ului cauzate de însuși CMS-ul pe care îl folosești care pot fi corectate.

 

  1. Analizarea datelor este foarte importantă – Tot ceea ce întreprinzi din perspectiva campaniei SEO trebuie analizat. Trebuie să proritizezi acele aspecte care au nevoie de îmbunătățiri. Alcătuiește-ți liste cu cele mai improtante acțiuni pe care trebuie să le întreprinzi. Fiecare detaliu are importanța sa într-o campanie de promovare pe motoarele de căutare.

 

  1. Nu neglija partea de mobile – Dispozitivele mobile ”iau cu asalt” piața. Neoptimizarea site-ului pentru smartphone-uri și tablete îți poate ucide businessul. Analizează experiența utilizatorilor site-ului tău pe dispozitvele mobile și observă cum o poți îmbunătăți.

 

Desigur, aceste sfaturi sunt niște sugestii generale. O campanie SEO este un proces lung și complex, care nu poate fi sumarizat în rândurile unui articol. Dar, asemeni linkbuilding-ului, rezultatele se obțin pas cu pas. Fiecare informație corectă te va ajuta să ajungi spre primele poziții din Google. Mult succes!

 

Share daca iti place...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Barbieru Cristina

22 Comments

  1. Nu stiam de aceasta companie numita SEO, acum aflu pentru prima data din articolul tau. Se pare ca ne pot fi de mare ajutor..multumim pentru informatii. ??

  2. e sinucidere curata pentru orice site, chiar si pentru bloguri, nu doar pentru magazine online, sa nu se ocupe de partea asta de SEO. Un site neoptimizat nu va ajunge niciodata acolo unde trebuie pentru a primi un numar mare de vizitatori.

  3. Recunosc ca pana acum nu m-a preocupat partea de SEO pentru blog dar anul asta am de gand sa remediez situatia, fiindca mi-am dat seama de importanta optimizarii blogului.

  4. La magazine online e mai complexa treaba pe SEO decat la un blog si aici vorbesc din experienta. Azi poti fi pe primul loc, iar maine nici macar pe prima pagina.
    SEO se face zilnic, se face comparand concurenta, se face pentru a avea vanzari si vizibilitate in cautarile organice. Fara SEO bun nici macar reclama platita la adwords nu te mai aduce in primele pozitii.

  5. drept sa spun nu stiam ce inseamna ,pentru cine are nevoie de astfel de informatii este un articol foarte bun

  6. E destul de complicat de facut SEO la un site al unui magazin online, trebuie avuti in vedere o serie de factori zilnic si trebuie monitorizati mereu pentru a reusi sa strapungi prin crusta formata de cei mari de pe piata care investesc multi abni in asta.

  7. Promovarea este sufletul comertului online, iar partea de SEO consider ca este la fel de importanta. N u trebuie sa fie neglijat acest aspect in nici un fel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.